google-site-verification=KNiaUTl4cvS0QWEq70awaC3CPW4UE87U-ZfLlwt_yhQ puisi tuhan | TEATER DAS '51 .breadcrumbs{ padding:5px 5px 5px 0; margin:0;font-size:95%; line-height:1.4em; border-bottom:4px double #cadaef}

SALAM BUDAYA


SUGENG RAWOH WONTEN GUBUK KREATIF TEATER DAS 51

Friday 18 March 2011

puisi tuhan

TUHAN

Tuhan
bila aku ingat padamu
izinkan aku
mengumandangkan asmamu
mengesakan dzatmu

tuhan
bila aku lupa kepadamu
jangan engkau peringatkan aku dengan ujian
diluar kemampuan jiwa ragaku
sehingga aku jatuh tersungkur

Tuhan
bila tubuh ini kotor
lalu kubasuh dengan telaga istighfarku
bersihkanlah noda-noda dihati
dengan kuasamu
bila aku menggelepar, terpukul, jatuh
bangkitkan aku
dengan selendang kuasa dibalik keridhoanmu

Tuhan
bila engkau mengagap
diriku bersih
izinkan aku memohon
kebaikan dunia akhiratku.
dengan ketidak berdayaanku
Blokagung puncak 31 januari 2010
Ismail Marzuqi
Pencinta Sastra, Ketua Teater DAS ’51
Peserta SLDP 4 Kaliopak (Mata Pena)
Mahasiswa MPI-STAIDA Blokagung

No comments:

Post a Comment